Dos de los nombres más conocidos de la música digital, Rhapsody y Napster, van a combinarse en un intento por ganar cuota de mercado y mantenerse por delante de rivales más nuevos como Spotify, Rdio y MOG
Rhapsody, que es el mayor servicio de música digital en los EEUU con 800.000 suscriptores, anunció la compra de Napster, que ahora es propiedad de la cadena de tiendas Best Buy.
Best Buy recibiría una participación minoritaria en Rhapsody al cerrar la transacción, algo previsto en torno al 30 de noviembre.
El acuerdo está basado en acciones, pero no se han hecho públicos los términos.
Aunque las ventas de música han caído de forma significativa en la última década, en la que los aficionados compran menos discos y la piratería se ha arraigado, muchas empresas de internet e inversores se han mostrado dispuestos a apostar por convertirse en la tienda o el distribuidor de música del siglo XXI.
Pero hasta ahora, la venta de música digital ha estado dominada por la tienda iTunes de Apple.
El nombre de Napster es sinónimo de la primera "bestia negra" de la industria musical: una aplicación para intercambiar música gratis creada en los 90 por Shawn Fanning, un universitario que había abandonado los estudios.
Roxio compró el nombre de Napster en 2002 después de que la plataforma original fuera cerrada por las demandas de las grandes discográficas.
Más tarde se vendió a Best Buy por u$s121 millones en 2008, y se estima que el servicio actual tiene menos de 400.000 clientes. Rhapsody describió Napster como el segundo servicio de música digital de los EEUU, pero no aclaró cuántos suscriptores tiene.
"Este acuerdo extenderá la ventaja de Rhapsody sobre nuestros competidores en el creciente mercado de la música bajo demanda", indicó el presidente de Rhapsody Jon Irwin en un comunicado.
Rhapsody fue separada de RealNetworks y MTV Networks, de Viacom, a principios de 2010.
Rhapsody se enfrenta a una creciente competencia de Spotify, con sede en Londres y que llegó a los EEUU en julio. Se cree que ese servicio, que ya tiene unos 2 millones de clientes de pago sobre todo en Europa, está añadiendo miles de usuarios norteamericanos cada semana, según diversas estimaciones de la industria.
Fuente:Infobae
--
Dois dos maiores nomes da música digital, Rhapsody e Napster, serão combinadas em uma tentativa de ganhar quota de mercado e ficar à frente de novos rivais como Spotify, e MOG RdioRhapsody, que é o maior serviço de música digital em os EUA com 800 mil assinantes, anunciou a compra da Napster, agora propriedade da cadeia Best Buy varejo.
Best Buy vai receber uma participação minoritária na Rhapsody para fechar a transação, que é esperado em torno de 30 de novembro.
O acordo se baseia em ações, mas não foram divulgados os termos.
Enquanto as vendas de música caíram significativamente na última década, em que fãs compraram menos discos e pirataria tomou conta, muitas empresas de Internet e os investidores estão dispostos a apostar para se tornar a loja ou revendedor XXI Música do Século.
Mas até agora, as vendas de música digital têm sido dominadas pela loja iTunes da Apple.
Napster nome é sinônimo de "ovelha negra" primeiro da indústria da música: uma aplicação ao comércio de música na livre 90 criado por Shawn Fanning, um estudante universitário que tinha largado o curso.
Roxio comprou nome do Napster, em 2002, após a plataforma original foi fechado pelas exigências de grandes gravadoras.
Mais tarde vendida para a Best Buy por US $ S121 milhões em 2008, estimou que o serviço atual é inferior a 400.000 clientes. Napster Rhapsody descrito como o segundo serviço de música digital em os EUA, mas não disse quantos assinantes que você tem.
"Este acordo vai estender a vantagem Rhapsody sobre nossos concorrentes no mercado crescente de música on demand", disse Jon presidente Rhapsody Irwin em um comunicado.
Rhapsody foi separada da RealNetworks e MTV Networks, da Viacom, no início de 2010.
Rhapsody está enfrentando concorrência crescente de Spotify, sediada em Londres e veio para os EUA em julho. Acredita-se que o serviço, que já tem cerca de 2 milhões de clientes pagantes especialmente na Europa, é a adição de milhares de usuários nos EUA a cada semana, de acordo com estimativas de diferentes setores.
Fonte: Infobae
--
Two of the biggest names in digital music, Rhapsody and Napster, will be combined in an attempt to gain market share and stay ahead of new rivals like Spotify, and MOG Rdio
Rhapsody, which is the largest digital music service in the U.S. with 800,000 subscribers, announced the purchase of Napster, now owned by the retail chain Best Buy.
Best Buy will receive a minority stake in Rhapsody to close the transaction, which is expected around November 30.
The agreement is based on actions, but have not been made public the terms.
While music sales have fallen significantly in the last decade, in which fans bought fewer discs and piracy has taken hold, many Internet companies and investors have been willing to bet to become the store or dealer XXI Century Music.
But until now, digital music sales have been dominated by Apple's iTunes store.
Napster's name is synonymous with the first "black sheep" of the music industry: an application to trade music in the 90 free created by Shawn Fanning, a college student who had dropped out.
Roxio bought Napster's name in 2002 after the original platform was shut down by the demands of major labels.
Later sold to Best Buy for $ S121 million in 2008, estimated the current service is less than 400,000 customers. Rhapsody Napster described as the second digital music service in the U.S., but did not say how many subscribers you have.
"This agreement will extend the Rhapsody advantage over our competitors in the growing market for music on demand," said Jon Irwin Rhapsody president in a statement.
Rhapsody was separated from RealNetworks and MTV Networks, Viacom, in early 2010.
Rhapsody is facing increasing competition from Spotify, based in London and came to the U.S. in July. It is believed that service, which already has about 2 million paying customers especially in Europe, is adding thousands of U.S. users each week, according to various industry estimates.
Source: Infobae
Rhapsody, which is the largest digital music service in the U.S. with 800,000 subscribers, announced the purchase of Napster, now owned by the retail chain Best Buy.
Best Buy will receive a minority stake in Rhapsody to close the transaction, which is expected around November 30.
The agreement is based on actions, but have not been made public the terms.
While music sales have fallen significantly in the last decade, in which fans bought fewer discs and piracy has taken hold, many Internet companies and investors have been willing to bet to become the store or dealer XXI Century Music.
But until now, digital music sales have been dominated by Apple's iTunes store.
Napster's name is synonymous with the first "black sheep" of the music industry: an application to trade music in the 90 free created by Shawn Fanning, a college student who had dropped out.
Roxio bought Napster's name in 2002 after the original platform was shut down by the demands of major labels.
Later sold to Best Buy for $ S121 million in 2008, estimated the current service is less than 400,000 customers. Rhapsody Napster described as the second digital music service in the U.S., but did not say how many subscribers you have.
"This agreement will extend the Rhapsody advantage over our competitors in the growing market for music on demand," said Jon Irwin Rhapsody president in a statement.
Rhapsody was separated from RealNetworks and MTV Networks, Viacom, in early 2010.
Rhapsody is facing increasing competition from Spotify, based in London and came to the U.S. in July. It is believed that service, which already has about 2 million paying customers especially in Europe, is adding thousands of U.S. users each week, according to various industry estimates.
Source: Infobae
No hay comentarios:
Publicar un comentario